Településmarketing ismeretek
A települések környezete az elmúlt időszakban alaposan megváltozott, illetve a változás folytonossá és egyre gyorsabbá vált. Az ehhez való dinamikus alkalmazkodásnak a települések éppen akkor vannak kitéve, amikor a fejlődési és növekedési irányokat is egyre pontosabban kell kitűzniük. A verseny egyre inkább kiteljesedik és erőteljesebbé lesz térségi és regionális szinten is. Ebben az időszakban meghatározóvá válik a továbblépés útjainak megbízható, legbiztonságosabb kiválasztása. Az adódó esélyek kiaknázása, a változó környezet veszélyeivel való szembenézés mind a településtől, önkormányzattól, mind a lakosságtól, az ott működő vállalkozásoktól újabb erőfeszítéseket, ismereteket, képességeket és készségeket igényel.
A képzésről:
A Településmarketing című képzés - a települések stratégiai menedzselésének egyik lehetséges eszközeként - hozzá kíván járulni a marketing gondolkodás népszerűsítéséhez, elmélyítéséhez, a vevő- és lakosságközpontú, piacalakító, környezetorientált szemlélet képviseletéhez. A képzés eligazodást nyújt a nagyobb és kisebb települések számára egyaránt. A marketingalkalmazás távoktatási sorozat egyik célja gyakorlatorientált marketing ismeretek átadása a települések szereplői részére.
Célcsoport:
Ezért ezeket az információkat főként azok az önkormányzati alkalmazottak és településfejlesztéssel foglalkozó szakemberek használhatják sikerrel, amelyek elkötelezték magukat a fejlesztés, fejlődés érdekében.
Képzés moduljai/megszerezhető kompetenciák:
1. modul: "Település és marketing”: döntési képesség a településmarketing ismereteknek a hallgató mindennapjaiban, illetve környezetében játszott szerepéről. (A témakör hasznossági pozicionálása a hallgató munkájával, tevékenységével összefüggésben.)
2. modul: "Önkormányzat és településmarketing”: az érintett település marketingfejlesztésére való képesség, a településen belüli és települések közötti integrált szolgáltatások létrehozásának képessége.
3. modul: "Településmarketing a gyakorlatban”: empírikus tapasztalatok alapján a szükséges döntések meghozatala a kooperáció és a koordináció vonatkozásában, készségek szerzése a településmarketing szolgáltatások egymás közötti integrált együttműködése érdekében, mindezek előtérbe kerülése az önkormányzati szolgáltatói gyakorlatban.
4. modul: "A településfeltárás eszközei”: a településmarketing tudatossá tételének képessége a hallgató által választott település és/vagy térség vonatkozásában.
Módszer:
A nélkülözhetetlen elméleti törzsanyagot mindenütt gyakorlati példák, ellenőrző listák teszik feldolgozhatóvá. A Településmarketing egy gyakorlati útmutató.
A távoktatási célból történő módszertan azt szolgálja, hogy azok is megismerkedhessenek a települések menedzselésének eszközrendszerével, akik a saját ütemüknek megfelelően szándékoznak haladni, illetve, akik fizikailag távol esnek az ilyen típusú képzésektől, és nem áll módjukban személyesen részt venni azokon.